ES fondu projekts Satiksme
Elektrovilciens

Šodien, 2022. gada 7. septembrī, akciju sabiedrība (AS) “Pasažieru vilciens” iepazīstināja ar pirmo jauno “Škoda Group” ražoto elektrovilciena sastāvu. Ar šo elektrovilcienu tiks veikti izmēģinājuma braucieni Latvijā, lai vilcienus sertificētu atbilstoši Eiropas Savienības normatīvo dokumentu prasībām, kas apliecina to drošu izmantošanu pasažieru pārvadājumos, informē AS “Pasažieru vilciens”.

Elektrovilciens

 

Elektrovilciena prezentācija notika Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, uz desmitā ceļa, pie otrā perona. Kopumā plānota 32 jaunu elektrovilcienu sastāvu iegāde, visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, bet, izmantojot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā, tiks iegādāti 23 elektrovilcienu sastāvi.

Elektrovilciens

 

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norāda: “Jaunie vilcieni ievērojami uzlabos dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojumu, tādā veidā nostiprinot dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. Lai vilcienu satiksmi padarītu iedzīvotājiem saistošu, tai jābūt mūsdienīgai – ar ērtu iekāpšanu, jauniem vilcieniem un ātru pārvietošanos. Nomainot Latvijas vēsturiskos elektrovilcienus pret moderniem, mudināsim iedzīvotājus vilcienu satiksmi izvēlēties saviem ikdienas braucieniem. Ar jaunajiem vilcieniem varēsim ieviest regulāro intervāla grafiku, pēc kura darba dienu rītos un vakaros vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm, nodrošināt pieejamību arī pasažieriem ar kustību traucējumiem un piedāvāt citus uzlabojumus.

AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Elektrovilciens

Jaunajos elektrovilcienos būs klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Elektrovilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – signāla dzeltenā, antracīta pelēkā un tumši pelēkā. Dzeltenā tika izvēlēta kā akcenta krāsa, jo tā atbilst satiksmes nozares specifikai un ir vizuāli visnoturīgākā krāsa: 80% daltonisma un tā paveidu redzes traucējumu gadījumos dzeltenā krāsa saglabā izteiksmīgumu un pamanāmību. Tā jau no pagājušā gadsimta vidus tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nodrošināšanas nolūkos. Pamatkrāsa – antracīta pelēkais – kalpo gan kā funkcionāli tehniskas nozīmes krāsa, gan kā fons, kas palīdz izcelties dzeltenajiem elementiem. Antracīta pelēkais un tā palīgkrāsa tumši pelēkais būs ilgnoturīgi krāsu elementi, kas vienlaikus vilcienus padarīs arī viegli kopjamus.

Elektrovilciens

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

 

Avots: AS “Pasažieru vilciens”